Follow The White Rabbit

13 november 2013 - Palolem, India

Zoals ik in de vorige post zei; alles wisselt zich hier snel af. Ik ben de hele dag misselijk geweest en had hoofdpijn. We gingen met de bus via Margao naar Palolem. Ik heb beiden bussen ondergekotst. In de tweede bus vroeg een wat rijkere vrouw aan Melissa of we mee naar haar gingen. Ze zag er betrouwbaar uit en ik wilde toch niks liever dan die bus uit. Dat was een goeie keuze. Van een misselijk Liesje naar een Liesje in een strandhut met direct uitzicht over een rustig strand met palmbomen en bergen in de verte. Ik sliep wat bij onder de ventilator in Flavia’s Paradise. Eten doet weer wonderen en na een paar uur gaat het allemaal wel weer. Inmiddels al veel dieren gespot waaronder de kakkerlak deze ochtend, vogels, koeien, straathonden en het plaatselijk zwijntje. Onze buren Thorsten (kerel uit Duitsland) en Gerald (een Frans Italiaanse man met een vrouw in Madagaskar) blijken heel aardig en ze stellen voor een bootje te huren een paar honderd meter verder op. Goed plan. Langs Monkey Island zien we dolfijnen! En een vliegende vis! Haha ik kan mijn geluk niet op! Een stukje verder komen we aan op Butterfly Island, een iniemini strandje met super grote stenen en rotsen. De zon begint onder te gaan, de lucht is warm, ik had me nog nooit zo één gevoeld met de plek om me heen. Ik kon wel huilen, zo mooi was het…

Terug aan land zijn we met z’n vieren naar een restaurant gelopen. Fijn dat manvolk, want anders zouden we in het donker nooit van het terrein af gekomen zijn. Het eten valt goed, en de eerste keer op zo’n wc (lees; gat in de grond met een deur die niet op slot kan) viel ook wel mee. Na het eten hebben we op het strand wat biertjes gedronken. Een wensballon gekocht en zien opgaan in deze mooie plek, waar de maan weer op z’n kop stond en de zee in de hemel verdwijnt. Thorsten vertelt van zijn tattoo, een wit konijn, a blue and a red pill… Het lijkt hier ook net een matrix, een droom, een film…

En hoe kan het ook anders; na zonneschijn komt narigheid; het eerste beestje in het bed. We maken een hele stellage van klamboes en dekens en gaan de nacht in, insomnia… bah. Maar vanochtend was al weer heerlijk.