Fata Morgana

24 december 2013 - Jodhpur, India

Jodhpur was geweldig. Het is de fata morgana in de Efteling maar dan mooi en vooral echt. Mehrangarh Fort is net zo'n sprookje. Vroeg in de ochtend liepen we langs stijle paden de berg op. Het uitzicht onderweg was al geweldig, mensen die hun fel gekleurde was ophangen, eekhoorntjes, mooie bloemen. Het museum bij het Fort liet kamers zien van de beste soort, met goud, geschilderde patronen, gekleurd glas, edelstenen, kussens, velvet. Er waren tronen voor op olifanten, doeken, mannen met tulbanden en puntschoentjes. zwaarden en de gaafste deuren. Het Mehran Café was wederom goed. royaal zitten eten, beste pickels ooit, bier en n hele leuke ober ^^ Het was even alsof ik droomde. Dit is het India waar ik niet eens op durfde te hopen. Op de terugweg stappen we in een tuctuc waar je achterste voren in kon zitten en naar buiten kon kijken. Erg leuk na 2 biertjes natuurlijk... De dag erna hebben we ons weer zeer vermaakt op een locale markt. Ik begin mijn doel te bereiken, angst verdwijnt steeds meer. Ik weet niet of het nou komt omdat we het land inmiddels kennen of omdat het gewoon mee valt na al die bangmakende verhalen, waarschuwingen en tips.

1. Ingrid:
    24 december 2013
    Geweldig om te lezen hoe je het naar je zin hebt Lies. En om zo een beetje mee India te beleven. Zo'n verscheidenheid. Je zal niets meekrijgen van Kerst. Maar dat hebben we hier dan weer. Daarom toch een fijne kerst (als je daar al iets mee doet) en vooral heel veel geluk en liefde voor het nieuwe jaar dat nadert. Je weg vinden hier straks, een leuke baan, wie weet een leuke vriend ook. Wat je maar graag zou willen voor jezelf. Dat wens ik je ook. Lieve groet, Ingrid
  2. Lies:
    24 december 2013
    Dankje lieve Ingrid!
    We gaan morgen lekker kerst vieren bij Shrestha, organisatie voor slum en wees kindjes. We zijn daar vandaag al geweest, erg innemend. Dank voor je lieve wensen, ik kom voorlopig lekker terug in de winkel hoor!

Ik wens Jou ook fijne feestdagen en n mooie lente vol bloemen in je mooie tuin! Ook voor Joris!